Newsy AI
25 kwietnia, 2025

TIER IV i CMU współpracują, aby być pionierami autonomii „poziomu 4+” dzięki Safety21: Wykraczanie poza granice ucieleśnionej sztucznej inteligencji

TIER IV i Carnegie Mellon University łączą siły, aby wprowadzić nowy poziom autonomii w pojazdach TOKIO, 24 kwietnia 2025 — TIER IV, lider w dziedzinie oprogramowania open-source dla autonomicznej jazdy, ogłasza strategiczną współpracę z Carnegie Mellon University (CMU), uznawanym za kolebkę autonomicznych pojazdów od 1984 roku. Celem tej współpracy jest rozwój koncepcji autonomii Level 4+, […]
TIER IV i CMU współpracują, aby być pionierami autonomii „poziomu 4+” dzięki Safety21: Wykraczanie poza granice ucieleśnionej sztucznej inteligencji

TIER IV i Carnegie Mellon University łączą siły, aby wprowadzić nowy poziom autonomii w pojazdach

TOKIO, 24 kwietnia 2025TIER IV, lider w dziedzinie oprogramowania open-source dla autonomicznej jazdy, ogłasza strategiczną współpracę z Carnegie Mellon University (CMU), uznawanym za kolebkę autonomicznych pojazdów od 1984 roku. Celem tej współpracy jest rozwój koncepcji autonomii Level 4+, która łączy podejścia oparte na sztucznej inteligencji z najlepszymi praktykami robotyki, aby poprawić skalowalność, przejrzystość i bezpieczeństwo systemów autonomicznych.

Wzmocnienie współpracy poprzez Safety21

Partnerstwo zostanie dodatkowo wzmocnione dzięki zaangażowaniu w Safety21, centrum bezpieczeństwa transportu finansowane przez amerykański Departament Transportu, którym kieruje profesor Raj Rajkumar z CMU. TIER IV dołączył do Rady Doradczej Safety21, promując wartość otwartego oprogramowania Autoware, które stanowi podstawę zaawansowanych badań nad autonomiczną jazdą.

Tło: Od Level 4 do Level 4+

Tradycyjna autonomia Level 4 opiera się na metodach robotyki, takich jak uczenie maszynowe i szacowanie prawdopodobieństwa, wykorzystując wcześniej zdefiniowane mapy i zestawy danych. Nowa koncepcja Level 4+ stanowi krok pośredni między Level 4 a Level 5, pozwalając pojazdom działać w szerszym zakresie warunków dzięki elastycznemu rozszerzaniu stref operacyjnych (ODD).

Pozycjonowanie Level 4+ w stosunku do innych poziomów autonomii SAE

Cechy systemu Level 4+

System Level 4+ nie wymaga przejęcia kontroli przez człowieka, ale może wykorzystywać dodatkowe informacje z zewnątrz, aby dynamicznie reagować na zmieniające się warunki. Jednocześnie system zachowuje pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo, nawet gdy uwzględnia zewnętrzne wskazówki strategiczne.

Warstwy strategiczne, taktyczne i operacyjne w autonomii Level 4+

Wyzwania związane z AI

Choć modele end-to-end AI są obiecujące dla autonomii Level 4+, ich wdrożenie wiąże się z wyzwaniami, takimi jak wysokie wymagania dotyczące danych, ograniczona możliwość wyjaśniania decyzji oraz trudności w zapewnieniu bezpieczeństwa.

Zakres współpracy

TIER IV i CMU będą wspólnie rozwijać systemy autonomiczne oparte na Autoware, skupiając się na:

  • Modularyzacji modeli AI end-to-end,
  • Integracji z metodami robotyki,
  • Wprowadzeniu mechanizmów bezpieczeństwa, takich jak tryb minimalnego ryzyka (MRM).

Kluczowe komponenty hybrydowej architektury Level 4+

Plan na najbliższe lata

W pierwszym roku partnerzy opracują pojazd referencyjny z Autoware, który zostanie przetestowany w Tokio i Pittsburghu. W kolejnych latach skupią się na mechanizmach bezpieczeństwa niezbędnych do certyfikacji pojazdów.

Wypowiedzi liderów

"Ta współpraca łączy siły AI i robotyki, aby budować bezpieczniejsze i bardziej przejrzyste systemy autonomiczne" — mówi Shinpei Kato, założyciel TIER IV.

"Integracja modeli AI z systemami Level 4 to kluczowy krok naprzód" — dodaje profesor Raj Rajkumar z CMU.

O TIER IV

TIER IV to pionier oprogramowania Autoware, pierwszej na świecie otwartej platformy dla jazdy autonomicznej. Firma jest członkiem-założycielem Autoware Foundation.

O Carnegie Mellon University

CMU to światowej klasy uczelnia badawcza, lider w dziedzinie robotyki i sztucznej inteligencji. Zespół Tartan Racing z CMU wygrał konkurs DARPA Urban Challenge w 2007 roku, co zapoczątkowało rozwój autonomicznych pojazdów.

O Safety21

Safety21 to centrum badawcze finansowane przez amerykański rząd, którego celem jest rozwój bezpieczniejszych technologii transportowych, w tym pojazdów autonomicznych i elektrycznych.

O profesorze Raj Rajkumar

Raj Rajkumar jest profesorem na CMU i pionierem w dziedzinie technologii autonomicznych pojazdów. Kieruje Safety21 oraz instytutem Metro21 Smart Cities.

Kontakt dla mediów

pr@tier4.jp

Logo TIER IV

Źródło: TIER IV, Inc.

Kategorie
Podziel się

Nowe aplikacje ai

Sztuczna inteligencja generuje interaktywną dokumentację dla repozytoriów GitHub.
Aplikacja SQL desktopowa oparta na sztucznej inteligencji do szybkiego zarządzania bazami danych.
Narzędzie monitorujące AI, wysyłające alerty o problemach i sukcesach.
Edukacyjna gra polegająca na przesuwaniu palcem, która wzbogaca naukę dla dzieci.
Platforma oparta na sztucznej inteligencji do zarządzania recenzjami Google i zwiększania lokalnej pozycji w wyszukiwarkach.
Biblioteka podpowiedzi AI służąca do organizowania i ulepszania podpowiedzi.

Wdrożymy dowolną automatyzację ai w twojej firmie.

ZLEĆ NAM TO!

Wdrożymy dla Ciebie tę automatyzację i otrzymasz szkolenie jak obsługiwać

  • Trwa kilka dni
  • Jednorazowa opłata 
  • Szkolenie z obsługi
szablony automatyzacji
Planeta AI 2025 
magic-wandmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram