Amazon testuje krótkie podsumowania produktów w formie audio stworzone przez AI
Amazon wprowadza nową funkcję – krótkie, generowane przez sztuczną inteligencję podsumowania produktów w formie audio. Firma poinformowała o tym w środę na swoim blogu. Nagrania są odczytywane przez wirtualnych ekspertów zakupowych, którzy omawiają kluczowe cechy produktów, opinie klientów oraz informacje zebrane z różnych źródeł w internecie.
Jak działa nowa funkcja?
Aby skorzystać z nowej opcji, wystarczy nacisnąć przycisk "Hear the highlights" w aplikacji Amazon Shopping. Na razie funkcja jest testowana na produktach, które zwykle wymagają dłuższego zastanowienia przed zakupem.
Głównym celem tej innowacji jest oszczędność czasu klientów oraz dostarczanie istotnych informacji w formie swobodnej, przypominającej rozmowę.
"Ta funkcja sprawia, że research produktów staje się przyjemny i wygodny – to tak, jakby mieć przy sobie pomocnych przyjaciół, którzy omawiają potencjalne zakupy, ułatwiając decyzje nawet podczas multitaskingu lub w podróży" – czytamy w komunikacie firmy.
Dostępność i technologia
Obecnie funkcja jest dostępna dla wybranych klientów w USA i dotyczy ograniczonej liczby produktów. Amazon planuje stopniowo rozszerzać jej zasięg w ciągu najbliższych miesięcy.
Podsumowania są tworzone przy użyciu dużych modeli językowych (LLM), które generują skrypty na podstawie recenzji klientów i danych z internetu, a następnie przekształcają je w krótkie nagrania audio.
Inne funkcje AI Amazona
Nowa opcja dołącza do innych rozwiązań Amazona wykorzystujących sztuczną inteligencję, takich jak:
- Rufus – asystent zakupowy oparty na generatywnej AI
- Interests – funkcja śledząca nowe produkty dopasowane do zainteresowań użytkownika
Konkurencja nie śpi
Amazon nie jest jedyną firmą technologiczną, która wykorzystuje krótkie formy audio wspomagane AI. W zeszłym roku Google wprowadził w NotebookLM funkcję Audio Overviews, pozwalającą użytkownikom generować podcasty z wirtualnymi prowadzącymi na podstawie udostępnionych dokumentów.