Newsy AI
22 kwietnia, 2025

Amerykanie bardziej martwią się brakiem pieniędzy niż śmiercią

Badanie Allianz Life: inflacja, podatki i obawy o Social Security zwiększają lęk przed utratą oszczędności Najważniejsze wnioski: 64% osób bardziej boi się utraty oszczędności niż śmierci 62% przyznaje, że nie oszczędza na emeryturę tyle, ile by chciało 54% wskazuje inflację jako główny powód obaw o finanse na emeryturze MINNEAPOLIS – Według badania Annual Retirement Study […]
Amerykanie bardziej martwią się brakiem pieniędzy niż śmiercią

Badanie Allianz Life: inflacja, podatki i obawy o Social Security zwiększają lęk przed utratą oszczędności

Najważniejsze wnioski:

  • 64% osób bardziej boi się utraty oszczędności niż śmierci
  • 62% przyznaje, że nie oszczędza na emeryturę tyle, ile by chciało
  • 54% wskazuje inflację jako główny powód obaw o finanse na emeryturze

MINNEAPOLIS – Według badania Annual Retirement Study 2025* przeprowadzonego przez Allianz Center for the Future of Retirement, blisko dwie trzecie Amerykanów (64%) bardziej martwi się brakiem pieniędzy na emeryturze niż śmiercią. Badanie zostało zrealizowane przez Allianz Life Insurance Company of North America (Allianz Life).


Na te obawy wpływa wiele czynników ekonomicznych. Najczęściej wymieniane to wysoka inflacja (54%), niewystarczające wsparcie finansowe z Social Security (43%) oraz wysokie podatki (43%). Pokolenie baby boomers (61%) częściej niż millenialsi (56%) i przedstawiciele Generacji X (55%) wskazywało inflację jako przyczynę lęku przed utratą oszczędności.

Obawy przed brakiem pieniędzy na emeryturze dotyczą wszystkich pokoleń, ale są szczególnie widoczne wśród Generacji X (70%) – osób w wieku 40-50 lat, które wkrótce przejdą na emeryturę – oraz millenialsów (66%). Dla porównania, wśród boomersów powyżej 60. roku życia ten strach deklaruje 61% badanych.

„Dłuższe życie na emeryturze i ryzyko, takie jak wahania rynkowe, sprawiają, że stworzenie strategii finansowej gwarantującej bezpieczeństwo do końca życia to niełatwe zadanie” – mówi Kelly LaVigne, wiceprezes ds. analiz konsumenckich w Allianz Life. „Dobra strategia emerytalna nie powinna skupiać się tylko na kwocie na koncie, ale także na tym, jak przekształcić oszczędności w stałe źródło dochodu. Doradca finansowy może pomóc w opracowaniu planu, który zmniejszy obawy przed utratą pieniędzy.”

Niewielu Amerykanów omawia te obawy z doradcami finansowymi. Tylko 23% rozmawiało na ten temat ze specjalistą – to spadek w porównaniu z 28% w 2024 roku. Osoby pochodzenia azjatyckiego (34%) częściej podejmowały tę rozmowę niż respondenci rasy białej (22%), czarnej (28%) i Latynosi (25%). Najczęściej wskazywanymi rozwiązaniami były: zwiększenie oszczędności emerytalnych (44%), ograniczenie bieżących wydatków (41%) oraz późniejsze przejście na emeryturę (39%).

Mimo obaw, większość badanych (62%) przyznaje, że nie odkłada tyle na emeryturę, ile by chciała. Trudności w priorytetyzacji oszczędności pokazują, jak skomplikowane jest osiągnięcie długoterminowego bezpieczeństwa finansowego. Główną przeszkodą są bieżące wydatki na podstawowe potrzeby (63%), a następnie zadłużenie na kartach kredytowych (40%) oraz koszty mieszkaniowe (35%).

*Badanie Annual Retirement Study 2025 zostało przeprowadzone online w styczniu i lutym 2025 roku na reprezentatywnej grupie 1000 Amerykanów w wieku 25+ z dochodem gospodarstwa domowego powyżej 50 tys. USD (single) / 75 tys. USD (małżeństwa) lub majątkiem inwestycyjnym powyżej 150 tys. USD.

Allianz Center for the Future of Retirement prowadzi badania i analizy jako część Allianz Life Insurance Company of North America.

O Allianz Life Insurance Company of North America

Allianz Life Insurance Company of North America (Allianz Life), uznana przez Ethisphere za jedną z najbardziej etycznych firm na świecie, od 1896 roku pomaga Amerykanom przygotować się na niepewność finansową i emeryturę dzięki innowacyjnym rozwiązaniom. W 2024 roku Allianz Life wypłaciła klientom ponad 18,6 mld USD. Firma jest liderem w dziedzinie rent dożywotnich, ubezpieczeń na życie i funduszy inwestycyjnych. Allianz Life i jej spółka zależna, Allianz Investment Management LLC, należą do globalnej grupy Allianz SE, która zatrudnia ponad 157 tys. osób w prawie 70 krajach. Allianz Life jest sponsorem Allianz Field® w St. Paul w Minnesocie, stadionu klubu piłkarskiego Minnesota United.

Kontakt

Sarah Hauer
(763) 765-7341
sarah.hauer@allianzlife.com
@AllianzLife

Kategorie
Podziel się

Nowe aplikacje ai

Platforma prezentowa AI łącząca marki z influencerami.
Asystent do nauki AI zapewniający rozwiązania krok po kroku
Studio dla startupów tworzących rozpoznawalne marki i produkty, wykorzystujących wiedzę specjalistyczną w zakresie sztucznej inteligencji.
Platforma bankowości inwestycyjnej łącząca startupy z odpowiednimi inwestorami.
Agent SEO AI do automatyzacji badań słów kluczowych i optymalizacji treści
Platforma telemedyczna oparta na sztucznej inteligencji zapewniająca spersonalizowane informacje i zalecenia zdrowotne.

Wdrożymy dowolną automatyzację ai w twojej firmie.

ZLEĆ NAM TO!

Wdrożymy dla Ciebie tę automatyzację i otrzymasz szkolenie jak obsługiwać

  • Trwa kilka dni
  • Jednorazowa opłata 
  • Szkolenie z obsługi
szablony automatyzacji
Planeta AI 2025 
magic-wandmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram