ChangAn Automobile przyspiesza globalną ekspansję, dążąc do bycia światowej klasy marką
Firma dynamicznie rozwija swoją globalną obecność, aby stać się czołowym producentem samochodów na świecie.
CHONGQING, Chiny, 26 kwietnia 2025 — ChangAn Automobile („ChangAn” lub „Firma”), zajmująca się inteligentnymi i niskoemisyjnymi technologiami mobilności, zorganizowała w Chongqing konferencję dla zagranicznych partnerów pod hasłem „Plan Vast Ocean: Zjednoczeni w drodze na szczyt”. W wydarzeniu wzięło udział ponad 500 partnerów z 70 krajów, aby omówić dotychczasowe osiągnięcia i plany na przyszłość. Podczas konferencji ChangAn przedstawił „Wizję 2030”, zapowiadając inwestycje przekraczające 10 miliardów dolarów w rozwój globalny. Celem jest sprzedaż 5 milionów pojazdów rocznie do 2030 roku oraz wejście do grona 10 największych marek samochodowych na świecie.
ChangAn planuje sprzedaż 5 milionów pojazdów na świecie, w tym 1,2 miliona za granicą do 2030 roku
Podczas wystąpienia Zhu Huarong, prezes ChangAn Automobile, podkreślił postęp firmy w obszarach nowych energii, inteligentnych rozwiązań i działalności międzynarodowej. W 2024 roku globalna sprzedaż wzrosła o 34,2%, osiągając 2,684 miliona pojazdów, w tym 735 000 aut elektrycznych i 536 000 sprzedanych poza Chinami. „Od eksportu produktów po globalizację marki – wzmacniamy naszą pozycję dzięki długoterminowej strategii i lokalnym operacjom” – powiedział Zhu. W ciągu najbliższych pięciu lat ChangAn skupi się na pięciu kluczowych rynkach zagranicznych, rozwijając lokalną produkcję, markę i obsługę klienta.
ChangAn znalazł się wśród trzech największych chińskich eksporterów samochodów w 2024 roku
Li Mingcai, wiceprezes ChangAn, przedstawił kluczowe osiągnięcia firmy. Wśród nich znalazło się otwarcie pierwszej zagranicznej fabryki aut elektrycznych w Tajlandii oraz nawiązanie ośmiu współprac produkcyjnych, zwiększających moce przerobowe do 580 000 pojazdów rocznie. W 2024 roku ChangAn sprzedał za granicą ponad 500 000 aut, generując przychody przekraczające 11 miliardów dolarów. Marka weszła na 20 nowych rynków, działając już w ponad 100 krajach, z 1150 kanałami sprzedaży. Marki CHANG-AN, DEEPAL i AVATR zyskały międzynarodowe uznanie, a ChangAn dołączył do rankingu „BrandZ Top 50 Chinese Global Brands” zaledwie 14 miesięcy po rozpoczęciu Planu Vast Ocean. „W dobie antyglobalizacji ChangAn udowodnił siłę chińskiego przemysłu, notując dziewięć lat wzrostu eksportu z rzędu” – dodał Li.
Plan na 2025 rok: 20 nowych modeli na rynki międzynarodowe
Wang Xiaofei, wiceprezes ChangAn, podkreślił, że innowacje technologiczne są kluczem do globalnej strategii. Firma zainwestowała ponad 114,8 miliarda yuanów w badania i rozwój, zatrudniając międzynarodowy zespół 18 000 specjalistów, w tym 5000 ekspertów od oprogramowania i sztucznej inteligencji. W 2025 roku ChangAn wprowadzi strategię „podwójnej ścieżki”, oferując zarówno modele spalinowe, jak i elektryczne. Auta spalinowe będą kierowane do Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu, Afryki i Eurazji, a elektryki – do regionów Azji i Pacyfiku oraz Europy. ChangAn buduje globalną strukturę marki poprzez CHANG-AN, DEEPAL i AVATR, realizując strategię „1+N” – jedną globalną tożsamość marki i wiele lokalnych kampanii. Wśród nowości znajdą się m.in. CS75PLUS, DEEPAL S05, AVATR 07 i CHANG-AN Q07.
ChangAn pozostaje pewny swojej przyszłości i zobowiązuje się do dalszego wzrostu. Firma skupi się na strategii „konkurencyjności i wysokiej jakości”, wykorzystując swoje mocne strony i innowacje, aby zwiększyć globalny zasięg i umocnić międzynarodową pozycję.
Oryginalna treść do pobrania: https://www.prnewswire.com/news-releases/changan-outlines-2030-vision-at-vast-ocean-plan-united-towards-the-peak-themed-overseas-partner-conference-in-chongqing-302439041.html
ŹRÓDŁO: ChangAn Automobile