Rewolucyjna technologia piezoelektryczna poprawia wrażenia użytkownika dzięki realistycznym odczuciom dotykowym
Przełomowa innowacja piezoelektryczna podnosi komfort użytkowania dzięki realistycznym odczuciom dotykowym
KYOTO, Japonia – Firma Kyocera Corporation (Prezes: Hideo Tanimoto; „Kyocera”) poinformowała dziś, że jej autorska technologia dotykowa HAPTIVITY®, która odwzorowuje realistyczne doznania dotykowe, została wdrożona w aparacie Sigma BF – pełnowymiarowej bezlusterkowej lustrzance, która trafi na rynek jeszcze w tym miesiącu. To pierwsze zastosowanie HAPTIVITY® w aparacie bezlusterkowym.
HAPTIVITY® to przełomowa technologia wykorzystująca piezoelektryczne elementy ceramiczne Kyocery do generowania immersyjnych wrażeń dotykowych. Specjalnie zaprojektowane fale wibracji stymulują receptory nerwowe w opuszkach palców, zapewniając fizyczne potwierdzenie naciśnięcia lub zwolnienia przycisku – a nawet symulują uczucie fizycznego przycisku tam, gdzie go nie ma.
Technologia HAPTIVITY® została zintegrowana z trzema przyciskami z tyłu aparatu Sigma BF (pokrętło funkcyjne, opcje i odtwarzanie, w tym punkty dotykowe góra, dół, lewo i prawo), zapewniając precyzyjną, wygodną i intuicyjną obsługę. Informacja zwrotna w postaci wibracji zwiększa pewność użytkownika i zapobiega powielaniu poleceń.
Kyocera przewiduje przyszłość, w której HAPTIVITY® stanie się powszechną, wysokowydajną technologią dotykową. Dzięki piezoelektrycznym elementom ceramicznym, HAPTIVITY® może zrewolucjonizować zastosowania konsumenckie i motoryzacyjne jako kluczowy element interfejsu człowiek-maszyna nowej generacji. Może poprawić doświadczenia użytkowników wszelkich urządzeń z przyciskami fizycznymi lub ekranami i panelami zaprojektowanymi do przekazywania informacji dotykowych.
*HAPTIVITY to zastrzeżony znak towarowy Kyocera Corporation. Opracowana przez Kyocerę opatentowana technologia przekazu dotykowego optymalnie kontroluje wykrywanie nacisku, odwzorowanie uczucia naciskania mechanicznego przycisku oraz aktywację wibracji dzięki połączeniu elementów piezoelektrycznych, mechanizmów wzmacniających wibracje, układów sterujących i oprogramowania.
Cechy HAPTIVITY®
1. Doskonała reakcja na wibracje
HAPTIVITY® wykorzystuje piezoelektryczny element ceramiczny o szybkim czasie reakcji, dostarczając natychmiastowego potwierdzenia wprowadzania danych i eliminując powielanie poleceń.
2. Realistyczne wrażenia dotykowe
Mechaniczny przycisk generuje dwa odczucia: przy naciskaniu i przy zwalnianiu. Tradycyjne technologie dotykowe generują tylko jedno uczucie (podczas naciskania), które różni się od prawdziwego odczucia przycisku. HAPTIVITY® emituje wibrację przy naciskaniu i drugą przy zwalnianiu, co daje bardziej realistyczne wrażenie.
3. Potwierdzenie dotykowe usprawnia obsługę
Natychmiastowa informacja zwrotna potwierdza działanie użytkownika, zapewniając pewność i eliminując niejasności. Dzięki temu HAPTIVITY® idealnie nadaje się do wymagających zastosowań, takich jak motoryzacja, telemedycyna i sprzęt przemysłowy.
4. Płaskie przyciski oszczędzają miejsce, zwiększając możliwości projektowe
HAPTIVITY® umożliwia tworzenie kompaktowych, płaskich konstrukcji, pozwalając na oszczędność miejsca i większą swobodę projektowania.
Więcej informacji o HAPTIVITY
https://europe.kyocera.com/products/lcds_glass_glass_touch_panels/prd/haptivity/index.html
O firmie Kyocera
Kyocera Corporation (TOKYO:6971, https://global.kyocera.com/), główna spółka i siedziba globalna grupy Kyocera, została założona w 1959 roku jako producent zaawansowanej ceramiki. Łącząc te materiały z metalami i integrując je z innymi technologiami, Kyocera stała się wiodącym dostawcą podzespołów przemysłowych i motoryzacyjnych, obudów półprzewodników, urządzeń elektronicznych, systemów energetycznych, drukarek, kserokopiarek i telefonów komórkowych. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2024 przychody firmy wyniosły 2 biliony jenów (około 13,3 mld USD). Kyocera zajęła 874. miejsce na liście „Global 2000” magazynu Forbes w 2024 roku oraz znalazła się w rankingu „The World’s 100 Most Sustainably Managed Companies” dziennika The Wall Street Journal.
Kontakt
Kyocera Corporation
Dział Komunikacji Korporacyjnej
Siedziba główna: 6 Takeda Tobadono-cho,
Fushimi-ku, Kyoto, Japonia 612-8501
Tel: +81-(0)75-604-3416
Fax: +81-(0)75-604-3516
https://global.kyocera.com/