Dodawanie wydatków za pomocą prostych wiadomości w komunikatorze to wygodne rozwiązanie, które oszczędza czas i minimalizuje konieczność ręcznego wprowadzania danych. Ten szablon automatyzacji wykorzystuje sztuczną inteligencję do przekształcania wiadomości tekstowych w strukturalne dane, które następnie są zapisywane w arkuszu Google Sheets.
Sklonuj przykładowy arkusz Google Sheets, klikając w poniższy link:
Przykładowy arkusz Google Sheets
Następnie przejdź do opcji "Plik" → "Utwórz kopię" i wybierz ten arkusz w węźle "Save expense into Google Sheets".
Otwórz węzeł "Parse msg and save to Sheets" (który jest narzędziem wykonującym sub-workflow) i upewnij się, że w rozwijanym menu wybrana jest TA SAMA automatyzacja. Dzięki temu n8n będzie mógł poprawnie zlokalizować i wywołać "Workflow Input Trigger".
Po skonfigurowaniu włącz automatyzację, aby umożliwić przetwarzanie wiadomości. Wyślij wiadomość w formacie np. "myjnia samochodowa; 59.3 usd; 25 sty 2024".
Powinieneś otrzymać odpowiedź:
Your expense saved, here is the output of save sub-workflow:{"cost":59.3,"descr":"car wash","date":"2024-01-25","msg":"car wash; 59.3 usd; 25 jan 2024"}
Nowy wiersz zostanie dodany do arkusza Google Sheets.