Ten szablon n8n demonstruje podejście do przekazywania rozmowy z bota na człowieka, wykorzystując funkcjonalność Human-in-the-loop jako przełącznik.
W tym eksperymencie pracujemy z koncepcją stanów, w których może znajdować się agent, kontrolujących jego interakcję z użytkownikiem:
Szablon wykorzystuje Telegram do obsługi interakcji między użytkownikiem a agentem. Każda wiadomość użytkownika jest sprawdzana pod kątem stanu sesji, aby zapewnić właściwe kierowanie rozmowy. Do przechowywania stanów można użyć Redis jako prostej bazy klucz-wartość.
Gdy nie ustawiono stanu, użytkownik jest kierowany przez proces onboardingowy. Po jego zakończeniu agent "przekazuje" użytkownika człowiekowi - co w praktyce oznacza zmianę stanu sesji i przesłanie wiadomości z danymi użytkownika do innego czatu.
W stanie "człowiek" agent nie może odpowiadać użytkownikowi i musi czekać, aż człowiek "przekaże" rozmowę z powrotem. Człowiek może to zrobić, odpowiadając na wiadomość "human-in-the-loop" z podsumowaniem rozmowy. Stan sesji zmienia się wtedy na "bot", a kontekst jest implementowany w pamięci agenta.
Na tym etapie agent pomaga użytkownikowi z pytaniami posprzedażowymi. Użytkownik może w każdej chwili zażądać ponownego przekazania rozmowy człowiekowi.
Nie używasz Telegrama? Ten szablon działa również z Whatsappem i innymi usługami o równoważnej funkcjonalności.
Ta automatyzacja znajduje zastosowanie w wielu scenariuszach biznesowych, gdzie potrzebne jest płynne przełączanie między botem a człowiekiem. Oto kilka potencjalnych zastosowań: