Podsumowanie wyników badania skuteczności odpowiedzi na zapytania internetowe wśród dealerów samochodowych
Ogólne wyniki branży i różnice między grupami dealerów
Średnia ocena skuteczności odpowiedzi na zapytania internetowe w branży motoryzacyjnej wzrosła w porównaniu do poprzedniego roku. Dealerzy poprawili czas reakcji na maile i telefony, a także częściej wykorzystywali SMS-y do komunikacji z klientami.
- Wyniki poszczególnych grup dealerów różnią się znacznie – różnica między najlepszymi a najsłabszymi wynosi aż 50 punktów.
- 9 grup dealerów poprawiło swoje wyniki, podczas gdy 7 odnotowało spadek efektywności.
Ranking najlepszych grup dealerów w 2025 roku
MONTEREY, Kalifornia – Grupa Napleton Automotive zajęła pierwsze miejsce w badaniu Pied Piper PSI® Internet Lead Effectiveness® (ILE®) za 2025 rok, które oceniało sposób obsługi zapytań przesyłanych przez strony internetowe salonów. Kolejne miejsca zajęły: Ciocca Automotive, Herb Chambers Auto Group oraz Berkshire Hathaway Automotive.
Metodologia badania
Pied Piper przesłał zapytania przez strony internetowe 2105 salonów samochodowych należących do 26 największych grup dealerskich w USA. Każde zapytanie dotyczyło konkretnego modelu z oferty i zawierało dane nowego klienta. Eksperci oceniali szybkość i jakość odpowiedzi otrzymanych w ciągu 24 godzin przez e-mail, telefon, SMS i czat.
Ocena ILE uwzględnia ponad 20 różnych wskaźników, które łączą się w końcowy wynik od 0 do 100 punktów.
Dlaczego Napleton osiągnął rekordowy wynik?
Napleton Automotive Group po raz czwarty z rzędu zdobył najwyższą ocenę w badaniu, poprawiając swój wynik o 4 punkty do rekordowego poziomu 91 punktów.
- Szybkie odpowiedzi na pytania klientów: 90% zapytań otrzymało odpowiedź w ciągu godziny (o 5% więcej niż rok wcześniej).
- Częstsze wykorzystanie SMS-ów: 73% odpowiedzi wysyłano przez SMS (wzrost o 19% rok do roku).
- Szybsze reakcje telefoniczne: 96% klientów otrzymało telefon w ciągu doby, a 75% w ciągu 15 minut.
- Podwójna komunikacja: W 82% przypadków klienci otrzymali zarówno odpowiedź mailową/SMS, jak i telefon w ciągu godziny.
Trendy w branży na przestrzeni lat
Średnia branży wzrosła tylko o 1 punkt w porównaniu do poprzedniego roku, ale w ciągu trzech lat nastąpił znaczący postęp. W 2025 roku 9 grup przekroczyło próg 70 punktów, podczas gdy w 2022 roku tylko dwie.
Grupy, które poprawiły wyniki
9 z 26 grup dealerskich poprawiło swoje wyniki średnio o 5 punktów, a dwie aż o 10 punktów. Główne zmiany to:
- 7% częstsze proponowanie wizyt w salonie
- 6% skuteczniejsze wykorzystanie SMS-ów
- 9% szybsze odpowiedzi na zapytania (w ciągu godziny)
Grupy, które odnotowały spadek
7 grup odnotowało średni spadek o 4 punkty, a dwie aż o 8 lub więcej punktów. Główne problemy to:
- 5% rzadsze łączenie odpowiedzi mailowej/SMS z telefonem
- 5% rzadsze reakcje telefoniczne
- 12% rzadsze wykorzystanie SMS-ów
Porównanie najlepszych dealerów z resztą branży
73% salonów z TOP 5 grup uzyskało wyniki powyżej 80 punktów (dla całej branży to 40%). Tylko 6% salonów z czołówki miało wyniki poniżej 40 punktów (w całej branży 19%).
"Poprawa wyniku ILE z poniżej 40 do ponad 80 punktów przekłada się średnio na 50% wzrost sprzedaży z tych samych leadów" – powiedział Cameron O'Hagan z Pied Piper.
Porównanie wyników różnych grup w 2025 roku
- Odpowiedzi na pytania:
- Ponad 90% przypadków: Ciocca Automotive, Herb Chambers Auto Group, Napleton Automotive Group
- Mniej niż 60%: Ed Morse Automotive Group, Bergstrom Automotive
- Kontakt telefoniczny:
- Ponad 90%: Napleton Automotive Group, Ciocca Automotive, Holman Automotive
- Mniej niż 45%: West Herr Automotive Group, Greenway Automotive, Premier Automotive, Bergstrom Automotive
- Propozycje wizyty:
- Ponad 50%: Napleton Automotive Group, AutoNation, Berkshire Hathaway Automotive, West Herr Automotive Group
- Mniej niż 20%: Serra Automotive, Premier Automotive, Asbury Automotive Group, Greenway Automotive, Bergstrom Automotive
- Podwójna komunikacja:
- Ponad 80%: Napleton Automotive Group, Ciocca Automotive, Herb Chambers Auto Group
- Mniej niż 30%: Greenway Automotive, Premier Automotive, Bergstrom Automotive
Cel badania
"Współcześni klienci najpierw odwiedzają strony internetowe, a sukces sprzedażowy zależy od jakości odpowiedzi" – wyjaśnił O'Hagan.
Pied Piper od ponad 15 lat publikuje niezależne badania efektywności marek i grup dealerskich, pomagając im porównywać i poprawiać swoje wyniki.
O firmie Pied Piper
Pied Piper to firma z Monterey w Kalifornii, która pomaga markom i sieciom dealerskim poprawiać skuteczność sprzedaży i obsługi klienta.
Proces PSI wykorzystuje analizę danych do identyfikacji najlepszych praktyk sprzedażowych, a następnie mierzy ich stosowanie w salonach.
Więcej informacji: www.piedpiperpsi.com
Kontakt:
Pied Piper
Ryan Scott
rscott@piedpipermc.com
(831) 648-1075