Pinterest wprowadza nowe funkcje wyszukiwania wizualnego
Pinterest wprowadza szereg ulepszeń do swojej funkcji wyszukiwania wizualnego, dodając nowe możliwości.
W poniedziałek firma ogłosiła, że wprowadza nowe narzędzia, które usprawniają funkcję pozwalającą użytkownikom na wyszukiwanie za pomocą obrazów zamiast tekstu. Wśród nich znajdują się rozwiązania umożliwiające precyzyjniejsze zawężanie i doprecyzowywanie wyników, a także ułatwiające dostęp do wyszukiwania wizualnego na całej stronie Pinterest.
Firma uważa, że te nowości pomogą Pinterestowi wyróżnić się jako wyszukiwarce rzeczy, które trudno opisać słowami – takich jak klimat, styl czy estetyka.
Jedna z nowych funkcji pomoże użytkownikom lepiej zrozumieć, co dokładnie podoba im się w danym Pinie. Na początek rozwiązanie będzie dostępne w kategorii mody damskiej w USA, Kanadzie i Wielkiej Brytanii.

Gdy użytkownicy klikną w Pina, zobaczą animowane podświetlenie, a Pinterest wygeneruje słowa pomagające określić, co dokładnie przyciągnęło ich uwagę. Ta funkcja wykorzystuje modele językowe wizualne (VLMs), czyli rodzaj generatywnej sztucznej inteligencji.
To rozwiązanie przypomina wyszukiwanie multimodalne Google, które łączy tekst i obrazy w jednym zapytaniu. W tym przypadku Pinterest pomaga użytkownikom, generując słowa, które mogą posłużyć do doprecyzowania wyszukiwania. (Firma zaznacza, że używa "najlepszych w branży" modeli osadzania multimodalnego, ale nie precyzuje, które konkretnie.)
Kolejna aktualizacja pozwoli użytkownikom modyfikować wyniki wyszukiwania modowego, znajdując alternatywy dla danego przedmiotu w innych kolorach, stylach czy materiałach. Na przykład, można znaleźć podobny styl, ale w estetyce Y2K, albo podobną marynarkę, ale bardziej odpowiednią na formalną okazję.

Pinterest zapowiada również rozszerzenie wyszukiwania wizualnego na więcej obszarów swojej aplikacji, w tym umożliwienie uruchomienia go przez przytrzymanie dowolnego Pina w głównym feedzie.
Te aktualizacje pojawiają się niedługo po ogłoszeniu, że Pinterest zacznie oznaczać obrazy generowane przez AI i wkrótce pozwoli użytkownikom ograniczyć liczbę wyświetlanych im obrazów AI. Decyzja ta została podjęta po licznych skargach użytkowników, którzy obawiali się, że AI może zniszczyć Pinterest, utrudniając znalezienie autentycznych inspiracji do zakupów.
Łącząc aktualizację dotyczącą AI z ulepszonym wyszukiwaniem wizualnym, Pinterest ma nadzieję na odbudowanie swojej pozycji jako narzędzia do wizualnych zakupów, które wykorzystuje sztuczną inteligencję, zamiast być przez nią niszczone.