Newsy AI
25 kwietnia, 2025

TIER IV i CMU współpracują, aby być pionierami autonomii „poziomu 4+” dzięki Safety21: Wykraczanie poza granice ucieleśnionej sztucznej inteligencji

TIER IV i Carnegie Mellon University łączą siły, aby wprowadzić nowy poziom autonomii w pojazdach TOKIO, 24 kwietnia 2025 — TIER IV, lider w dziedzinie oprogramowania open-source dla autonomicznej jazdy, ogłasza strategiczną współpracę z Carnegie Mellon University (CMU), uznawanym za kolebkę autonomicznych pojazdów od 1984 roku. Celem tej współpracy jest rozwój koncepcji autonomii Level 4+, […]
TIER IV i CMU współpracują, aby być pionierami autonomii „poziomu 4+” dzięki Safety21: Wykraczanie poza granice ucieleśnionej sztucznej inteligencji

TIER IV i Carnegie Mellon University łączą siły, aby wprowadzić nowy poziom autonomii w pojazdach

TOKIO, 24 kwietnia 2025TIER IV, lider w dziedzinie oprogramowania open-source dla autonomicznej jazdy, ogłasza strategiczną współpracę z Carnegie Mellon University (CMU), uznawanym za kolebkę autonomicznych pojazdów od 1984 roku. Celem tej współpracy jest rozwój koncepcji autonomii Level 4+, która łączy podejścia oparte na sztucznej inteligencji z najlepszymi praktykami robotyki, aby poprawić skalowalność, przejrzystość i bezpieczeństwo systemów autonomicznych.

Wzmocnienie współpracy poprzez Safety21

Partnerstwo zostanie dodatkowo wzmocnione dzięki zaangażowaniu w Safety21, centrum bezpieczeństwa transportu finansowane przez amerykański Departament Transportu, którym kieruje profesor Raj Rajkumar z CMU. TIER IV dołączył do Rady Doradczej Safety21, promując wartość otwartego oprogramowania Autoware, które stanowi podstawę zaawansowanych badań nad autonomiczną jazdą.

Tło: Od Level 4 do Level 4+

Tradycyjna autonomia Level 4 opiera się na metodach robotyki, takich jak uczenie maszynowe i szacowanie prawdopodobieństwa, wykorzystując wcześniej zdefiniowane mapy i zestawy danych. Nowa koncepcja Level 4+ stanowi krok pośredni między Level 4 a Level 5, pozwalając pojazdom działać w szerszym zakresie warunków dzięki elastycznemu rozszerzaniu stref operacyjnych (ODD).

Pozycjonowanie Level 4+ w stosunku do innych poziomów autonomii SAE

Cechy systemu Level 4+

System Level 4+ nie wymaga przejęcia kontroli przez człowieka, ale może wykorzystywać dodatkowe informacje z zewnątrz, aby dynamicznie reagować na zmieniające się warunki. Jednocześnie system zachowuje pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo, nawet gdy uwzględnia zewnętrzne wskazówki strategiczne.

Warstwy strategiczne, taktyczne i operacyjne w autonomii Level 4+

Wyzwania związane z AI

Choć modele end-to-end AI są obiecujące dla autonomii Level 4+, ich wdrożenie wiąże się z wyzwaniami, takimi jak wysokie wymagania dotyczące danych, ograniczona możliwość wyjaśniania decyzji oraz trudności w zapewnieniu bezpieczeństwa.

Zakres współpracy

TIER IV i CMU będą wspólnie rozwijać systemy autonomiczne oparte na Autoware, skupiając się na:

  • Modularyzacji modeli AI end-to-end,
  • Integracji z metodami robotyki,
  • Wprowadzeniu mechanizmów bezpieczeństwa, takich jak tryb minimalnego ryzyka (MRM).

Kluczowe komponenty hybrydowej architektury Level 4+

Plan na najbliższe lata

W pierwszym roku partnerzy opracują pojazd referencyjny z Autoware, który zostanie przetestowany w Tokio i Pittsburghu. W kolejnych latach skupią się na mechanizmach bezpieczeństwa niezbędnych do certyfikacji pojazdów.

Wypowiedzi liderów

"Ta współpraca łączy siły AI i robotyki, aby budować bezpieczniejsze i bardziej przejrzyste systemy autonomiczne" — mówi Shinpei Kato, założyciel TIER IV.

"Integracja modeli AI z systemami Level 4 to kluczowy krok naprzód" — dodaje profesor Raj Rajkumar z CMU.

O TIER IV

TIER IV to pionier oprogramowania Autoware, pierwszej na świecie otwartej platformy dla jazdy autonomicznej. Firma jest członkiem-założycielem Autoware Foundation.

O Carnegie Mellon University

CMU to światowej klasy uczelnia badawcza, lider w dziedzinie robotyki i sztucznej inteligencji. Zespół Tartan Racing z CMU wygrał konkurs DARPA Urban Challenge w 2007 roku, co zapoczątkowało rozwój autonomicznych pojazdów.

O Safety21

Safety21 to centrum badawcze finansowane przez amerykański rząd, którego celem jest rozwój bezpieczniejszych technologii transportowych, w tym pojazdów autonomicznych i elektrycznych.

O profesorze Raj Rajkumar

Raj Rajkumar jest profesorem na CMU i pionierem w dziedzinie technologii autonomicznych pojazdów. Kieruje Safety21 oraz instytutem Metro21 Smart Cities.

Kontakt dla mediów

pr@tier4.jp

Logo TIER IV

Źródło: TIER IV, Inc.

Kategorie
Podziel się

Nowe aplikacje ai

Platforma prezentowa AI łącząca marki z influencerami.
Asystent do nauki AI zapewniający rozwiązania krok po kroku
Studio dla startupów tworzących rozpoznawalne marki i produkty, wykorzystujących wiedzę specjalistyczną w zakresie sztucznej inteligencji.
Platforma bankowości inwestycyjnej łącząca startupy z odpowiednimi inwestorami.
Agent SEO AI do automatyzacji badań słów kluczowych i optymalizacji treści
Platforma telemedyczna oparta na sztucznej inteligencji zapewniająca spersonalizowane informacje i zalecenia zdrowotne.

Wdrożymy dowolną automatyzację ai w twojej firmie.

ZLEĆ NAM TO!

Wdrożymy dla Ciebie tę automatyzację i otrzymasz szkolenie jak obsługiwać

  • Trwa kilka dni
  • Jednorazowa opłata 
  • Szkolenie z obsługi
szablony automatyzacji
Planeta AI 2025 
magic-wandmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram